Czy Twoja strona internetowa pewno jest Twoja?

Czy Twoja strona na pewno jest Twoja?

Znajdujesz wykonawcę swojej strony internetowej, który kompleksowo ogarnia Ci wszystko. Od zakupu domeny, hostingu aż po wykonanie całej strony internetowej. Zapłaciłeś/aś pieniądze. Masz nawet na to fakturę. Niestety to wcale nie oznacza, że domena, strona internetowa należy do Ciebie.

1. Samodzielna rejestracja.

Ważne jest, abyś samodzielnie zarejestrował/a domenę lub upewnił się, że została ona zarejestrowana na Twoje nazwisko lub nazwę Twojej firmy. Czyli jeśli zlecasz to komuś, poproś o dostępy i przeanalizuj szczegółowo dokumenty, potwierdzenia rejestracji, aby upewnić się, że domena jest przypisana do Ciebie. Następnie najlepiej zmień dane do logowania.

2. Aktualne dane kontaktowe.

Niestety bardzo często pomijamy ten istotny szczegół.

Kilka razy sprawdź, czy Twoje dane kontaktowe w rejestrze domeny są aktualne i poprawne. Należy zwrócić szczególną uwagę na adres e-mail, który jest używany do kontaktu w sprawach związanych z domeną. Na niego dostajesz informacje związane ze wszystkimi płatnościami etc. Upewnij się, że masz dostęp do tego adresu.

3. Terminy płatności za domenę.

O tym się zapomina, zwłaszcza jeśli wybieramy opcję płatności za rok z góry- to się najczęściej opłaca. Pamiętaj o terminach przedłużania domeny. Gdy minie termin płatności, domena przechodzi w okres kwarantanny. Po tym czasie, każdy może ją mieć. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że ktoś inny może ją zarejestrować, a Ty stracisz swoje prawa do niej.

INSTAGRAM | FACEBOOK | LINKEDIN

_____________

Chcesz mieć swoją stronę internetową? Zapoznaj się z moją ofertą- Strona Internetowa!

Projektuję zgodnie z metodą UX/UI Design, jest to podejście do projektowania stron internetowych, aplikacji mobilnych i innych interfejsów użytkownika, które kładzie nacisk na dobre doświadczenie użytkownika (UX, od ang. user experience).

UX design ma na celu stworzenie projektów, które są przede wszystkim łatwe w obsłudze, intuicyjne i przyjazne dla użytkownika. To z kolei przekłada się na zwiększenie konwersji i zysków.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content