Po pierwsze – komunikacja
Sukces zawodowy i osobisty zależy od wielu czynników. Ale na pewno wśród nich zawsze będzie ten jeden podstawowy. To, w jaki sposób komunikujemy się z otoczeniem i ze sobą. Od osobistego stylu komunikacyjnego zależy nie tylko nasz wizerunek i reputacja, ale także samopoczucie. Możemy go ulepszać, pracować nad nim, modyfikować albo zmienić, by był z nami spójny. Tego można się nauczyć
Świadoma Komunikacja to instytucja szkoleniowa i agencja marketingowa, którą wspólnie prowadzą Agata i Nikola Baryła.
Opiera się na dwóch filarach działalności. Pierwszy to szkolenia i konsultacje z zakresu komunikacji interpersonalnej opartej na asertywności i empatii, oraz zapobiegania przemocy ekonomicznej i dyskryminacji. Szkolę i trenuję klientów indywidualnych, firmy, nauczycieli, urzędników, instytucje takie jak Policja czy OPS-y, czyli Ośrodki Pomocy Społecznej – mówi. Zależy mi na odczarowaniu komunikacji bez przemocy dlatego prowadzę coaching i mentoring oparty na tym modelu. Nie do końca rozumiemy, czym są empatia i asertywność. Asertywność dla wielu jest synonimem tupetu, przemocy, agresji, a empatię interpretujemy jako uległość, skromność i słabość.
Agata Baryła, z wykształcenia dziennikarka, medioznawczyni i kulturoznawczyni, zarządzała dużymi i małymi zespołami, ze świadomością jak ważna jest komunikacja w zespołach i tym, że jest czynnikiem bezpośrednio wpływającym na wyniki finansowe i poza finansowe firmy. – Na co dzień wspieramy osoby indywidualne, firmy i zespoły w zakresie Personal Brandingu, Employer Brandingu, komunikacji w zespołach, CSR, a także w zakresie praktyk diversity, anty- przemocowych – wyjaśnia. – Moja oferta oparta jest na założeniu świadomego komunikowania się do wewnątrz i na zewnątrz, bez czarów i tzw. sekciarskich aspiracji. Tego się najbardziej w życiu obawiam. Tzw. „mentorek” przygarniających zagubione dusze. Sama dałam się w to wciągnąć, przeszłam przez ostry proces mob- bingu i długo z tego wychodziłam. Dzięki temu jednak dziś uczę innych jak rozpoznać, gdy ktoś nami manipuluje i nie poddać się temu, przy jednoczesnym poszanowaniu wszystkich stron. Uświadamiam, że asertywność i empatia są kompetencjami społecznymi niezbędnymi do obrony przed przemocą werbalną i pozawerbalną, mobbingiem i dyskryminacją.
Drugi filar działalności Świadomej Komunikacji, który poniekąd wynika z pierwszego to świadome budowanie wizerunku w biznesie.
Barierą dla wielu firm w prowadzeniu skutecznego marketingu jest niewystarczająca wiedza i brak czasu. Dlatego zlecanie marketingu specjali- stom z zewnątrz ma się coraz lepiej. To rozwiązanie pozwala przedsiębiorcom spać spokojnie – mówi Agata Baryła. W tym obszarze działam ze swoją córką Nikolą, która jest świadomą webmasterką. Tworzymy strategie marketingowe, projektujemy strony internetowe, administrujemy nimi i tu jest dopiero pole do popisu, jeśli chodzi o zarządzanie wizerunkiem i marką w zgodzie z trendami i samym sobą.
Na szczęście nurtem na dziś i mam nadzieję na długo jest stawianie na empatię i asertywność tak w życiu osobistym jak i zawodowym.
Tu jest moja rola jako coacha, a także w profesjo- nalnym budowaniu spójnego i wiarygodnego wizerunku marki własnej w sieci, to jest obszar działań Nikoli. Wspieramy w tym zakresie zwłaszcza małe firmy, bo mimo ograniczonych zasobów osobowych, muszą być tak samo a nawet bardziej widoczne i rozpoznawalne jak duże firmy z dużymi budżetami.
ad/foto: Alicja Uszyńska
źródło: Magazyn Prestiż Szczecin